Toulky ve spadaném listí

14. 11. 2011

V sobotu jedeme ráno, již v 7 hodin z hlavního nádraží v sestavě, Vločka, Martin a Dan.  Na Dolní Smržovce přistupuje Bumlásek a tak nás je pět.  Nepočítáme-li znalce jizerek, kteří se k nám připojili. V Liberci jsme nemuseli přesedat a tak vystupujeme až v Oldřichově v Hájích. Pospícháme do sedla, ale dav výletníků je rychlejší a ztrácí se nám v nedohlednu.

U úvodního panelu naučné stezky se dozvídáme první písmeno za správnou odpovědí a kupodivu kdo měl tužku, zapsal jiné  M, A, T  Ještě, že byly jen tři. na další zastávce se dozvídáme správnou odpověď a už tu je druhá otázka a opět tři možnosti.   Jsme ale na vrcholu Kopřivníku a tak se musíme vyfotit s Gorilou, která je pro zdejší oblast nejznámějším skalním objektem.  Protože je dnes také zavírání hor a poslední slanění,  potkáváme mezi skalami spoustu známých horolezců.   Pokračujeme kolem mohyly Macek, kde je nový dřevěnný kříž na Lysé skály.  Zde máme konečně svačinu. Sestup ze Stržového vrchu ke Skalnímu Hradu, byl v listí rychlý.  Dozvěděli jsme se legendu o loupežnících a jak dopadla dívka, která je prozradila. Sestoupili jsme až k Panenskému skoku a odhadovali, kam bychom doskočili my. Pochopitelně, že jsme si museli zahrát boj se středověkými zbraněmi a zvítězili dobyvatelé.  U Hřebenového buku si na starém ohništi děláme svůj malý, aby si Vločka mohl ohřát kuřecí řízek. Rozhodujeme se zda stihneme tím naším tempem dobýt vrchol Špičáku, když do odjezdu vlaku máme dvě hodiny. Riskneme to. Kolem kříže Na Scheibe stoupáme ke skalnímu hřibu. Fotogrfujeme ten zajímavý útvar a spěcháme k vrcholu.  Jsou zde žebříky a zábradlí, které nahradily původní řetězy.  Vrchol jsme zdolali za půl hodiny. Rychle se zapisujeme v Geokešce, ale protože nikdo nemá co na výměnu, zahajujeme sestup.  Zastavili jsme se až u pomníčku Ignáce Geislera a odtud jdeme po vrstevnici ke značené cestě.   Už vidíme, že nám vlak neujede a tak se zastavujeme dojíst svačinu na lavičce.  Unaven nebyl nikdo, protože jsme ušli za celý den jen 11 km.

Byl to krásně strávený podzimní den.