Astronomická noc na Jizerce.

Astronomická noc na Jizerce 25.-27.5.2012

Vyrazili jsme již v pátek 25.5.v 16 hodin z křižovatky na Šumburku.

Cyklisté: Pepa, Latte, Licho, Matěj, Rampouch, Blůďa,Capuccino a Joe.

Batohy nám odvezla paní Andarová a tak se nám jelo lehce. Stejně nám však cesta (15 km) trvala dvě a půl hodiny. Ubytovali jsme se a šli se podívat na připravené dalekohledy, zamířené na měsíc a srpek planety Venuše. Západ slunce byl překrásný a tak jsme si udělali ohníček na opečení svých večeří.

Spát jsme šli již ve 23 hodin, protože nás zítra čeká veliká trasa.

Sobota 26.5. Již od sedmi ráno se snažíme vstát. Rozcvičku jsme odložili až po snídani a tak vyrážíme na západ směr Smědava. Za Předělem zjišťujeme , že jsme rychlí a zajíždíme si do jizerských močálů, podívat se na Ruské kříže.

Od Nebeského žebříku je to pořád s kopce k Červenému Buku. Zde začíná lesní stezka SINGLTREKU. Jen Joe jel po souběžné silnici a ostatní si to parádně užívali.

Sešli jsme se u chaty Hubertka a posvačili. Postupně jsme navštívili Kočičí kameny s rozhledem na Bílý Potok a severní svahy jizerských hor.

Pokračujeme Singltrekem až k Obřímu sudu a po občerstvení si jedeme doplnit lahve výbornou kyselkou v libverdské kolonádě.

V Hejnicích zjišťujeme, že nám jede za 25 minut cyklobus na Smědavu a tak si jedeme do obchodu nakoupit pití. Tu minerální vodu totiž mlsouni vylili, ač Joe tvrdil, jak je dobrá. Stihli jsme si prohlédnout i hejnický chrám.

Cyklobus nás za oddílové peníze vyvezl i s koly o 350 metrů výš ke Smědavě, což byl náskok slušný. Zhýčkaní autobusem jsme vzdali cestu tří kilometrů za rozhledy na horu Jizeru a toužili si lehnout ve škole. Protože se tam už od dvou hodin přednášelo o hvězdách, jeli jsme tedy tam.

Na Jizerce byla spousta lidí, které přivážel autobus od vlaku na ASTRONOMICKOU NOC, stánky s občerstvením a stojany s obrovskými dalekohledy a teleskopy. Oblohu však zakryly mraky a tak se dalo dívat jen na slunce skrze mlžný opar. Ještě, že jsme přijeli včera a něco viděli. Ti, co nejvíce škemrali, abychom jeli domů, nyní jezdili po Jizerce, zajížděli pod mostem do vody. To bylo osudné i Rampouchovi, který se tam vykoupal. Navečer jsme si udělali okruh kolem bunkru pod Bukovec, podívat se na kvetoucí Upolíny.

Neděle 27.5. Do půl osmé všichni vstali. Čaj ve dvou konvicích nikdo nepil protože se po ránu nesnídá. Zbylé zásoby se nacpou do batohů spolu se spacákem a pantoflemi. Obětaví rodiče zase odvezou vše domů. Dnes se obětoval zase pan Dubský. Loučíme se a po deváté jedeme k soutoku na přeshraniční most do Orle. Každý dostal červený odznak za přejezd jiz. hor.

Dnes jsme si zvolili trasu nad údolím Jizery k harrachovskému nádraží. Všechny pobízela touha dojet domů, jen Matěje ne. Nedodržoval své pořadí předjížděl a nesmyslně brzdil před tím koho předjel. Způsobil tak několik havarií a ztratil i pár přátel. Neseženeme-li dalšího dospělého jako doprovod, tak to byl poslední výlet na kolech. Všechno kvůli posledním hodinám jízdy.